My Duo is een mobiele app, ontworpen om het dagelijkse gebruik van je auto te vereenvoudigen. Door verbinding te maken met de My Duo-app krijg je toegang tot verschillende diensten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
-Handleidingen van de auto bekijken
-Profiteren van connected services voor je vierwieler vanuit de app, zoals het aanmaken van een digitale sleutel, het raadplegen van batterijgegevens en het lokaliseren van je auto.
Je kunt op elk gewenst moment een account aanmaken wanneer je je auto van je dealer ontvangt. Gebruik hiervoor het e-mailadres en wachtwoord dat je hebt gebruikt om je bestelling te plaatsen. Als je niet kunt inloggen met dit e-mailadres en wachtwoord, probeer dan om je wachtwoord te resetten.
Als je problemen ondervindt met inloggen met je e-mailadres, dan heb je misschien de bestelling geplaatst met een ander e-mailadres of je e-mailadres verkeerd gespeld bij het aanmaken van je account. Probeer dan om in te loggen met een ander e-mailadres dat je regelmatig gebruikt. Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, neem dan contact op met de klantenservice.
Nadat je de app hebt gedownload, klik je op "Verbinden". Er zijn twee tabbladen op de webpagina van het Mobilize ID Connect-portaal: "Verbinden" en "Een account aanmaken". Zodra je bent ingelogd met je e-mailadres en wachtwoord, krijg je toegang tot de app met behulp van biometrische gegevens (bijv.: Face ID bij Apple). Let op: dit is afhankelijk van je smartphonemodel. Je kunt ook een viercijferige pincode invoeren.
Je kunt je wachtwoord op elk moment wijzigen. Nadat je op "Inloggen" hebt geklikt, kun je direct vanuit de app vragen om een vergeten wachtwoord te resetten via ID Connect bij de Renault Group. Volg de instructies en kies een nieuw wachtwoord.
Als je je account hebt geblokkeerd door 5 keer achter een onjuist wachtwoord in te voeren, dan is je account om veiligheidsredenen tijdelijk geblokkeerd. Om je account te deblokkeren, vraag je een nieuw wachtwoord aan door op "Wachtwoord vergeten" te klikken.
Als je een auto uit je My Duo-account wilt verwijderen, volg je de onderstaande stappen:
- Ga naar "My Duo" in de sectie "Mijn account"
- In de sectie "Appinstellingen", onderaan deze pagina, vind je de sectie "Mijn account verwijderen".
- Klik op "Verwijderen”
Tot slot klik je op "Verwijderen" om te bevestigen.
Om de connected services van de My Duo-app te gebruiken, moet je smartphone een OS-versie hebben die gelijk is aan of hoger is dan:
- Android 7.0
- iOS 13.0
Je hebt een digitale sleutel gedeeld door een einddatum in te stellen. Om 23:59 uur op de dag dat het delen eindigt, verdwijnt de gedeelde sleutel. De bijbehorende rechten worden dan verwijderd uit de app van de gastgebruiker.
De gastgebruiker kan de auto niet meer openen/vergrendelen of starten/afzetten.
Wij raden de beheerder aan om de gedeelde sleutel van de gastgebruiker te verlengen op de laatste dag van het delen.
Vanuit je My Duo-app kun je een digitale autosleutel aanmaken op je smartphone. Je kunt de Duo in alle veiligheid ontgrendelen, openen en starten. Om een digitale sleutel aan te maken, heb je een internetverbinding nodig. Ook dien je de Bluetooth-functie van je telefoon te activeren om verder te gaan met het koppelingsproces. Je opent de sectie Digitale sleutel door op het "slot"-pictogram in de app te klikken. Volg dan de stapsgewijze instructies en berichten.
Alleen de eigenaar van de auto kan de Duo delen met vrienden en familie. Klik op de sectie die hiervoor ingericht is en volg de 2 stappen:
- Voer de naam van de sleutel in en voer het e-mailadres van de gastgebruiker in.
- Kies of je de digitale sleutel voor onbepaalde of bepaalde tijd wilt delen
Daarna ontvangt de gastgebruiker een uitnodiging om de app te downloaden. Vervolgens dient de gastgebruiker een account aan te maken of op een account in te loggen met het e-mailadres waarop de uitnodiging is ontvangen. Tot slot dient de gastgebruiker de door jou gedeelde digitale sleutel te accepteren.