samenstelling
Open de app en log in met de inloggegevens die je ook gebruikt voor je My Renault, My Dacia, My Alpine-app. Heb je nog geen account? Maak een account aan. Ga naar de homepage van de My PowerBox-app en voer een e-mailadres en een wachtwoord in. Dit account werkt ook op de My Brand-app.
Het bereik van je wifi-signaal hangt af van de afstand van de router tot je laadpunt en de aanwezigheid van eventuele obstakels, zoals muren. Voor een beter signaal zou je een wifi-extender of een mesh wifi-systeem kunnen installeren en waarop je je laadpunt kunt aansluiten (met een frequentie van 2,4 GHz). Check de website van je internetprovider om te bepalen wat de beste oplossing is.
Voeg je lader toe en voer de naam en het wachtwoord van je hotstpot handmatig in. Deze gegevens vind je op het etiket dat op de voorpagina van de handleiding is geplakt. Als je de codes van je internetverbinding niet meer hebt, neem dan contact op met de klantenservice van je internetprovider.
De QR-code van het laadpunt staat op de installatiehandleiding die je bij de lader gekregen hebt. Heb je de handleiding niet meer? Neem dan contact op met de klantenservice.
Maak weer verbinding met de wifi via de QR-code op het laadpunt. Deze code staat op de installatiehandleiding die je bij de lader gekregen hebt. Heb je de handleiding niet meer? Neem dan contact op met de klantenservice.
Installeer de app op je nieuwe telefoon. Log vervolgens in met je gebruikersnaam en wachtwoord van My PowerBox.
beveiliging
Ga naar het paneel Toegangsbeveiliging: Menu / Instellingen / Toegangsbeveiliging, en schakel de beveiliging in. Zodra de toegang tot het laadpunt beveiligd is, kun je je auto vanuit je app opladen door te tikken op Start.
Ga naar het paneel voor toegangsbeveiliging in de My PowerBox-app: Menu / Instellingen / Toegangsbeveiliging. Ontgrendelen: linkerknop. Als je dit gedaan hebt en de stekker blijft in de lader zitten, neem dan contact op met de klantenservice.
Instellingen
Via de ECO-modus laad je de auto 's nachts op tussen 0.00 - 6.00 uur. Om de ECO-modus in te schakelen, ga je naar: Menu / ECO-modus. Schakel de ECO-modus in.
Je kunt vervolgens je batterij meteen opladen tot een minimumniveau, zodat je in ieder geval weer kunt gaan rijden. Deze instelling deactiveert de ECO-modus overigens. In dit geval zal de auto, zodra hij op het laadpunt is aangesloten, worden opgeladen tot dit minimumniveau. Als dit niveau bereikt is, stopt het laadpunt met laden en gaat het laadpunt 's nachts weer door (middernacht tot 6.00 uur 's ochtends). Je kunt het laden op afstand stoppen met de My PowerBox-app of door de kabel los te trekken.
Als je een laadschema in je auto of in je My Renault-app hebt ingesteld, kan dat botsen met de ECO-modus in de My PowerBox-app. We raden je aan geen laadschema op te stellen als je de ECO-modus gebruikt.
Wat betekenen de verschillende lichtjes op het laadpunt? Aan de voorkant van het laadpunt zit een groot lampje dat de technische status aangeeft:
- Groen knipperend: alles is in orde, de lader is beschikbaar.
- Blauw knipperend: bezig met opladen.
- Groen brandend: laden voltooid, batterijniveau 100% of opgeladen tot op het niveau dat je in je auto of in de My Renault-app hebt ingesteld.
- Blauw brandend: je auto volgt een laadschema. Het laden gaat van start volgens het ingestelde schema.
- Blauw en rood: het laadpunt staat in de veilige toegangsmodus. Je hebt je My PowerBox-app nodig om te kunnen beginnen met laden.
- Rood knipperend: je kunt nog niet beginnen met laden. Trek de kabel uit het laadpunt en probeer het nog eens.
- Rood brandend: er is een fout opgetreden. Start je PowerBox opnieuw op: schakel vanaf het hoofdschakelbord de stroomonderbreker die bij je laadpunt hoort uit en reset deze. Zo start je het laadpunt opnieuw op. Dit kan tot 15 minuten duren. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met de klantenservice.
- Wit knipperend: dit kan voorkomen nadat het laadpunt opnieuw is opgestart na een stroomstoring. Het knipperende lampje geeft aan dat het netwerk van de gekoppelde hotspot is geactiveerd. Je laadpunt werkt. Je kunt je auto opladen. Na een uur houdt het lampje op met knipperen.
Probleemoplossing
Om de verbinding te herstellen:
1. Start je router opnieuw op.
2. Start je PowerBox opnieuw op: schakel vanaf het hoofdschakelbord de stroomonderbreker die bij je laadpunt hoort uit en reset deze. Zo start je het laadpunt opnieuw op. Dit kan tot 15 minuten duren.
Dit brengt de verbinding tussen de PowerBox en de app in twee stappen opnieuw tot stand.
Start je PowerBox opnieuw op: schakel vanaf het hoofdschakelbord de stroomonderbreker die bij je laadpunt hoort uit en reset deze. Zo start je het laadpunt opnieuw op. Dit kan tot 15 minuten duren.
De verbinding tussen de PowerBox en de app wordt hersteld. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met de klantenservice.
Bekijk een video en download de handleiding met alle informatie die je nodig hebt om je Mobilize PowerBox Uno te gebruiken.
Bekijk een video en download de handleiding met alle informatie die je nodig hebt om je Mobilize PowerBox Uno te gebruiken.